mrsavljenje-bez-dijete

ZDRAVO MRŠAVJETI: U 8 KORAKA DO IDEALNE TEŽINE

Tjelovježbom do cilja

Pomoću ovih 8 savjeta konačno ćete uspjeti smršavjeti – bez ikakve dijete.

Idealna težina na vidiku!

Malo čime su žene toliko zaokupljene koliko svojom težinom i figurom. Želimo biti mršave, zdrave i izvrsno izgledati. No kako postići idealnu težinu? Pokazat ćemo vam kako u 8 koraka smršavjeti bez ikakve dijete i postići idealnu težinu.

BMI-indeks

Pomoću NIVEA BMI kalkulatora možete brzo saznati koja je vaša idealna težina.


1. Izračunajte indeks tjelesne mase

Prvo morate vidjeti kako stojite s težinom. Imate li već idealnu težinu, samo nekoliko kila viška ili ste uistinu pretili?

Kako biste to saznali, možete pomoću NIVEA BMI kalkulatora izračunati svoj indeks tjelesne mase koji će vam pokazati u kakvom je odnosu vaša tjelesna težina prema vašoj visini. Ovisno o dobi i spolu, kalkulator određuje vrijednost koja će pokazati je li vaša težina normalna.

I pothranjenost i pretilost znak su lošeg zdravlja. Dakle, vrijeme je za djelovanje! Najbolje je da se konzultirate s liječnikom ili zatražite pomoć nutricionista.

No čak i ako je vaša težina idealna, naši će vam savjeti biti korisni – jer sigurno želite ostati fit.


2. Nikada više dijeta! 

Želite ponovno ući u staru haljinu, približava se ljetni odmor na plaži, imate važan „dejt“ – ima mnogo razloga zbog kojih držimo dijetu. Ali uglavnom očekujemo brze uspjehe u mršavljenju – 10 kilograma u 14 dana.

Međutim, to u pravilu ne možemo postići jer je teško dugo izdržati dijetu.

Dijetu prekidamo već nakon tjedan, dva – upornije osobe možda nešto kasnije. Zasladimo se čokoladom, iznimno pojedemo pizzu sa salamom i nakon izvjesnog vremena zaboravimo dijetu i vratimo se svojim starim prehrambenim navikama.

Problem je što se tada naše tijelo osvećuje za gladovanje koje smo mu nametnuli dijetom i dolazi do tzv. jojo-efekta.

Tijekom dijete metabolički procesi na laganoj su vatri i zbog toga bazalni metabolizam pada.  Ali on ostaje nizak i nakon dijete. Čim ponovno počnete normalno jesti, svaka suvišna kalorija vidi se na vagi.

mrsavljenje-bez-dijete

Bolje je jesti zdravo i uravnoteženo, nego stalno držati dijetu.

mrsavljenje-zdrava-hrana

Naše tijelo treba mnogo hranjivih tvari. A toga u brzoj hrani i gotovim proizvodima nema.


3. Izbjegavajte gotove proizvode

Pizza, burgeri, čokolada, bijelo brašno, šećer – sve te namirnice postoje tek nekoliko desetljeća.

Stoga naš metabolizam nije pripremljen za takvu vrstu prehrane. Naše tijelo ne zna što činiti s bojilima, konzervansima i pojačivačima okusa. Industrijska hrana narušava hormonsku ravnotežu i tijelo ne dobiva dovoljno hranjivih tvari, što ima za posljedicu pretilost.

I ne samo to – također se osjećate umorno, teško i gladno.

Da biste postigli i održali idealnu težinu, presudna je ispravna prehrana. Odrecite se, koliko god možete, gotovih proizvoda i konzumirajte hranjive svježe namirnice. Samo tako moći ćete održivo i zdravo smršavjeti.

U našem članku o zategnutoj koži saznat ćete koje namirnice trebate konzumirati da biste bili fit. Također vas očekuju brojni savjeti za pravilnu prehranu.

4. Ne idite u kupnju gladni 

Želudac vam toliko kruli da ga mogu čuti čak i susjedi. Mislite da je krajnje vrijeme za odlazak u kupovinu. Pogrešno! Nikada ne biste smjeli ponoviti tu grešku ako želite zdravo smršavjeti.

Jer prazan želudac kupuje previše. Kada smo gladni automatski kupujemo više i nezdravije hrane.

Naš savjet: Ako ste jako gladni, prije odlaska u kupovinu uzmite mali zdravi zalogajčić. Također napišite popis za kupnju i stroga ga se držite. Tako ćete izbjeći impulzivno kupovanje.

Einkaufen

Prazan želudac kupuje više – stoga nikada nemojte u supermarket ići gladni.

Sport

Snažni mišići marljivi su sagorjevači masti. Što će mišićna masa veća, mršavljenje je lakše.

 

5. Ojačajte mišiće

Mršavjeti se ne može bez tjelovježbe – barem ne na dulji rok. Jer ne mršavi se izbjegavanjem kalorija, već njihovim sagorijevanjem. A kalorija ćemo se najbolje riješiti ako treniramo mišiće i ako se svakodnevno redovito krećemo.

Ako se uspijete kretati 30 minuta na dan, vaši će mišići rasti, koža će se zategnuti, a masti topiti.

Također ćete biti zdraviji: ojačat ćete imunitet, kosti i zglobovi će se stabilizirati te će općenito smanjiti rizici od bolesti poput dijabetesa, srčanog udara, raka, depresije i moždanog udara.

I uistinu ćete se osjećati dobro! Jesmo li vas uvjerili?


VJEŽBE ZA ČVRSTU STRAŽNJICU

 

Ova jednostavna vježba jača mišiće zdjelice:

  • Stanite uspravno pridržavajući se naslona stolice ili stola i uvucite trbuh.
  • Lijevu ruku položite na bedra.
  • Ispružite lijevu nogu i podižite je u stranu dok ne osjetite zatezanje na lijevoj strani stražnjice.
  • Zadržite taj položaj nekoliko sekunda i spustite nogu.
  • Ponovite vježbu 10 do 16 puta i odmorite se 20 sekunda.
  • Zatim podignite istu nogu u isti položaj i titrajte 10 do 16 puta s napregnutim mišićem.
  • Odmorite se 20 sekunda i ponovite titranje.
  • Promijenite nogu i ponovite vježbu.
  • Ako imate osjećaj da vam je podizanje noge već dovoljno naporno, odmorite se i usredotočite se samo na podizanje.

lijepa-straznjica

Želite imati čvrstu stražnjicu? S ovom jednostavnom vježbom to ćete lako postići.

Trinken

Zdrava pića učinkovito vam pomažu u mršavljenju.

6. Zdravim pićima do vitke linije

Osim nepravilne prehrane, često su za pretilost kriva i nezdrava pića.

Gazirana pića, voćni sokovi i alkohol sadržavaju vrlo velike količine šećera. Primjerice u jednoj litri Coca-Cole krije se 40 kocki šećera (110 grama čistog šećera).

Stoga biste na putu do idealne težine trebali paziti da konzumirate samo zdrave napitke.

Savršeno za mršavljenje: voda i nezaslađeni čaj – najmanje 2 litre dnevno, a bolje bi bilo još više. Ako vam je čista voda previše dosadna, možete je mirne savjesti malo začiniti. Svježa menta, limun, maline ili zrna šipka u vodi osvježavaju, a k tomu su i jako zdravi.

7. Svako se kretanje računa

Dizalo ili stube? Automobil ili bicikl? Pješice ili javnim prijevozom? Otići u šetnju ili ostati u naslonjaču?

Često te male svakodnevne odluke čine naš fitness.

Pa ne pomaže u mršavljenju samo trčanje ili vježbanje u teretani. Svako se kretanje računa! Stoga iskoriste svaku priliku!

vitkost-tezina

Već i najmanji pokreti u svakodnevici poboljšavaju vašu formu.

prehrana

Samo onaj tko se koncentrira na jedenje, na vrijeme će primijetiti kada je sit.


8. Uzmite si vremena za konzumiranje hrane

Tko sporo jede, mršavi. Istraživanja su dokazala: što više vremena izdvojimo za uzimanje hrane, to će poruka o sitosti iz našeg želuca biti jasnija i zbog toga ćemo jesti manje.

Znanstvenici na Sveučilištu Rhode Island otkrili su da osobe koje sporo jedu unose do 10 % kalorija manje jer naš mozak registrira da smo siti tek nakon 15 do 20 minuta.

Stoga jedite sporo i koncentrirano. Isključite televizor i usredotočite se na ono što je vašem tanjuru jer ćete tako primijetiti kada postanete siti.

Pomoću ovih 8 savjeta uskoro ćete postići prve uspjehe – i oni će uistinu biti održivi. Želimo vam mnogo sreće na vašem putu do težine s kojom ćete se dobro osjećati.