Pu(t)na torba priča

DRUŠTVENA IGRA NAMIJENJENA DJECI OD 5 GODINA NAVIŠE.

Pu(t)na torba priča je društvena igra namijenjena djeci od 5 godina naviše. Igra pomaže kratiti vrijeme tijekom putovanja ili doma te mogućuje kvalitetno igranje s vašim mališanima. Igrajući ovu igru razvijate svoju i dječju maštu, kreativnost, kognitivne sposobnosti, posebno apstraktno mišljenje. 43 lika predstavnici su različitih skupina i tema za vođenje igre, oblikovani asimetrično, bez detalja, likovi potiču pripovjedače i slušače da im pripišu različite uloge, karaktere, funkcije, stanja, raspoloženja...

Izvlačenjem likova iz torbe pričajte bezbrojne i uvijek nove priče!

Igru “Pu(t)na torba priča” osmislio je i realizirao tim stručnjaka - dizajnera i psihologa - želeći vam omogućiti kvalitetno igranje s vašim mališanima. Krateći vrijeme na putovanjima ili kod kuće otkrijte nove prostore igre, usputnog učenja i zabave.

Igrajući ovu igru razvijate svoju i dječju maštu, kreativnost, kognitivne sposobnosti, posebno apstraktno mišljenje. Poboljšavate i snalažljivost u novim, nepredviđenim problemnim situacijama, a time i cjelokupni emocionalni, perceptivni i motorički razvoj vašeg djeteta.

Uz “Pu(t)nu torbu priča” vaša obitelj će igrajući se i učeći provesti bezbrojne zanimljive i vesele trenutke kojih ćete se s radošću zajedno sjećati cijeloga života!

Što čini igru „Pu(t)na torba priča”?

Torba složena u dimenzije cca 25 x 40 cm nosi se dijagonalno preko trupa. Otvaranjem patent zatvarača torba se rastvara i postaje kazalište, što je njena prava namjena. Poleđina torbe posve je jednostavna i služi kao „armatura” licu.

Na donjem dijelu lica nalazi se „backstage˝ - dva manja bočna džepa i jedan središnji u kojemu su smješteni likovi. Na gornjem dijelu, iznad džepova, „pozornici”, rastezljive su trake za koje se likovi pričvršćuju. Najveći džep, smješten između lica i poleđine torbe, kojemu se pristupa odozgo, može poslužiti za pospremanje osobnih stvari ili dodatnih igračaka koje želite koristiti u igri. Ručka sa „čičak” trakom služi prilagođavanju dužine i načina postavljanja kazališta. Sastavljena je iz dva dijela kako bi se svaka strana prikvačila, primjerice za prednja sjedala u autobusu, stolice na trajektu... Modra boja torbe pruža neutralnu pozadinu na kojoj likovi žarkih boja bolje dolaze do izražaja.

43 lika predstavnici su različitih skupina i tema za vođenje igre. Načinjeni od raznobojnog filca s antialergijskim punjenjem meki su i pogodni za djecu bez obzira na dob, razvojnu fazu, razvijenost motorike, mentalnu zrelost, emocionalna stanja, potrebe i načine korištenja.

Oblikovani asimetrično, bez detalja, likovi potiču pripovjedače i slušače da im pripišu različite uloge, karaktere, funkcije, stanja, raspoloženja... Oblik planine tako može biti i pješčana dina, a odrasla žena - mama, baka, liječnica...

Koje su dobrobiti igranja „Pu(t)nom torbom priča”?

Osim kognitivno-perceptivno-motoričkih dobiti ova igra otkriva djetetu (i odraslima) njegove sposobnosti, potvrđuje i jača njegove kvalitete i tako mu razvija i utvrđuje bazičnu sigurnost, pozitivnu sliku o sebi, samopouzdanje, a time i samopoštovanje. Na taj ga način čini emocionalno, socijalno i obiteljski prilagođenim. Usto ova kreativna igra djetetu osigurava razvoj sposobnosti razumijevanja socijalnih odnosa, empatije, komunikacijskih i drugih socijalnih vještina, riječju socijalnu inteligenciju. Tako ono postaje spremnije za stvarni život.

Pokretanjem vaših kreativnih umova „Pu(t)na torba priča” omogućit će otvaranje raskošnih prostora mašte skrivenih u vama. Vaš ponos i zadovoljstvo kreacijama bit će neizmjeran, kao i djetetova sreća kada shvati što sve u zajedničkoj igri i suradnji sa svojim uzorima može izmaštati, bez muke i uz punu slobodu mišljenja. Umjesto natjecateljskog duha koji prate destruktivne emocije (osjećaj veće, odnosno manje vrijednosti) što lako dovode do sukoba ovu igru obilježava suradnja, zajedništvo i međusobno podržavanje. Donosi sreću s drugima umjesto na račun drugih! I svi su dobitnici!

Kako se sve možete igrati „Pu(t)nom torbom priča”?

Ručkama sa „čičak” trakom učvrstite torbu za prednja sjedala u automobilu, vlaku... na vješalicu u čekaonici, vežite kao pregaču... i pustite mašti na volju!

Naslijepo izvlačite jedan po jedan lik iz džepa i stavljajte na pozornicu - pričvršćujte za rastezljive trake. Svaki lik može priču započeti i završiti, razvijati je ili izazvati obrat, iznenađenje, razigranost, šale... Pripovjedač, dijete ili odrasli, prepušten igri i mašti, smislit će neočekivane razvoje događanja. Kad priča dođe svome kraju likove spremite u džep i nova pustolovina može početi… sasvim drugačija, nepredvidiva, maštovita...

Ne svidi li vam se kraj priče, vratite se nekoliko koraka unazad i zajedno potražite posve nov završetak!

Prepustite djetetu da vodi i razvija vlastitu priču (kada/ako to želi i može), a kasnije ga potaknite da razmisli što bi se dogodilo da je u nekom trenutku priča krenula drugim smjerom koji netko od vas predlaže. Tako će vaše dijete početi promišljati važnost i posljedice svake odluke. Istovremeno će učiti o uzročno - posljedičnim vezama bez napora, opominjanja, kazni - kroz igru! Steći će osjećaj suverenosti, sposobnosti da samo utječe na događanja i potrebu procjenjivanja ispravnosti postupaka. Naučit će da uvijek ima i drugih, racionalnijih, boljih mogućnosti, prilagođavati svoje postupke i razvijati toleranciju prema drugima, njihovim ponašanjima, drugačijim načinima razmišljanja…

Likove iz džepa izvlači dijete ili pripovjedač (ako je dijete premaleno). Sudjeluje li u igri više djece, mogu izvlačiti redom, svaki put drugo, pa onda i razvijati priču - svatko svoj dio (vezan uz „svoj” lik) ili svi zajedno... Nebrojeni su načini igranja ove igre. Pravila možete mijenjati, dorađivati, prilagođavati potrebama i djetetovim željama kako bi shvatilo da je sve moguće mijenjati, ali uvijek imajući na umu ključne ljudske vrijednosti!

Tako će dijete, a da toga nije ni svjesno, prihvatiti i poželjni sustav vrijednosti i integrirati ga u svoj sustav razmišljanja i ponašanja. To će biti snažan zaštitni činitelj u vrijeme kritičnih razvojnih faza (pubertet) i smanjiti mogućnost pojave poremećaja u ponašanju i psihičkom funkcioniranju, školskog neuspjeha...

Kako bi priče dobile još više mogućnosti i postale još bliže djetetovu osobnom svijetu, u igru se mogu uključiti i druge djetetove igračke.

Mlađa djeca koja još ne mogu zadržati pažnju mogu se zabaviti proučavanjem likova, tekstura, boja, oblika, vađenjem i pospremanjem, „skrivanjem” likova u džepove, pričvršćivanjem za rastezljive trake, igrom dvaju likova... Roditelji im mogu ispričati i neke jednostavne, kratke, njima primjerene priče (npr. „Popela se maca na stablo, kuću, tati na glavu…“), pjevati upravo izmišljene ili već poznate pjesmice, tapšalice... Djeca vole ponavljanje pa u jedan od bočnih (manjih) džepova izdvojite likove kojima je bila vođena djetetu posebno draga priča i pričajte ju uvijek iznova.


Tea Janković - magistra dizajna

Provela je presretno djetinjstvo u rodnom Zagrebu igrajući se s roditeljima i sestrom, prijateljima, putujući po Hrvatskoj i svijetu, govoreći razne jezike… To joj je pomoglo da osnovnu i srednju školu prođe s lakoćom igrajući se pritom i crno-bijelim tipkama glasovira, plešući, uživljavajući se u razne uloge u ZKM-u… Na Studiju dizajna Arhitektonskog fakulteta nastavila je učiti te kasnije unositi elemente igre u posao dizajnera i Art Directora u reklamnim agencijama, scenografiji i vlastitim samostalnim projektima.